Вантажівки з коробками передач Allison увійшли в першу п’ятірку за підсумками виснажливого ралі-рейду «Дакар-2019»

В ході ралі «Дакар-2019», одних з найскладніших у світі перегонів на витривалість, повністю автоматичні коробки передач Allison продемонстрували свою виняткову надійність і простоту експлуатації.

Індіанаполіс (INDIANAPOLIS) – екіпажі вантажівок, оснащених повністю автоматичними коробками передач Allison, зайняли перше, третє і четверте місця в загальному заліку ралі «Дакар 2019», одному з найскладніших позашляхових змагань світу. Цього разу в десятиденних перегонах на витривалість взяло участь майже 200 вантажівок, легкових автомобілів, мотоциклів і інших видів спеціалізованої гоночної техніки. Спортсмени подолали 5 537 кілометрів (3 440 миль) по скелястих, ґрунтових дорогах і піщаних пустелях з високими дюнами.

У десятку кращих, за підсумками «Дакара-2019», увійшов ще один вантажний автомобіль з коробкою передач Allison, що також підтверджує її високу механічну надійність. У всіх випадках мова йде про коробку передач Allison 4000 Series, яка здатна забезпечити безперебійну та ефективну роботу транспортних засобів великої вантажності та володіє неперевершеним поєднанням високих робочих характеристик і відмінних показників паливної економічності.

Марафон «Дакар-2019» стартував і фінішував в столиці Перу, місті Лімі, розташованому на посушливому тихоокеанському узбережжі, і включав 10 спеціальних етапів, маршрути яких були прокладені по ґрунтових дорогах і пустелях півдня країни. На борту кожної вантажівки перебувала команда з трьох чоловік – пілота, штурмана і механіка. Інтрига зберігалася аж до самого останнього дня змагань, 17 січня: всі учасники підтримували вкрай інтенсивний темп і були гранично сконцентровані, оскільки чітко усвідомлювали ціну помилки – щонайменша помилка в пілотуванні або навігації могла коштувати кількох позицій у загальному заліку.

Дві вантажівки з коробками передач Allison з-поміж тих, що потрапили в першу четвірку, належать команді Petronas Team De Rooy Iveco: аргентинський раліст Федеріко Вільягра (Federico Villagra) зайняв четверте місце, а власник команди і багаторазовий переможець Дакара голландець Жерар де Рой (Gerard de Rooy) фінішував третім. Команда De Rooy перейшла на повністю автоматичні коробки передач Allison у 2016 році, оскільки раніше неодноразово стикалася з механічними несправностями інших КПП.

Де Рой пояснює: «Дакар висуває дуже високі вимоги до підвіски, осей і коробки передач: обертальний момент приблизно дорівнює 5000 Н • м, з поверненням потужності від осей до трансмісії; крім того, система в цілому повинна без наслідків витримувати постійні удари. На твердих поверхнях тремтить кермове колесо, і вібрація пронизує всю трансмісію. На дуже пухкому піску, який вимагає низького тиску в шинах, коробка і трансмісія працюють у вкрай теплонавантаженому режимі. Загалом, навантаження на цей вузол по-справжньому велике, при цьому висока надійність трансмісії залишається головною вимогою. Так що, при наявності механічних проблем про хороші результати можна відразу ж забути».

Крім здатності коробки передач справлятися з величезним обертальним моментом двигуна за важких умов, де Рой вказує ще на одну причину, через яку він вибрав Allison, – керованість. «У повністю автоматичної коробки передач є кілька значних переваг, – розповідає він. – Перш за все, у вашому розпорядженні постійна і стабільна потужність, і ви не втрачаєте ні обертальний момент, ні темп і час при перемиканні передач. Внаслідок такого рівномірного руху й досягається необхідний результат. Ще одна перевага полягає в тому, що завдяки сповільнювачу, яким оснащена АКП, поліпшується гальмування і зменшується знос колісних гальм. При цьому в кабіні стає набагато спокійніше – обидві руки знаходяться на кермовому колесі, годі й думати про перемикання передач і можна просто зосередитися на управлінні і гальмуванні. Це дійсно допомагає».

Коробки передач Allison 4000 Series здатні перемикатися як у вузькому, так і в широкому діапазоні передавальних чисел і мати до семи передач, включаючи дві підвищують передачі та другу передачу заднього ходу. Механізм відбору потужності з приводом від двигуна доступний в якості опції, так само як і інтегрований гальмо-сповільнювач (сповільнювач), що забезпечує поліпшене гальмування і знижує знос колісних гальм. Більш того, характеристики даних АКП були додатково покращені завдяки використанню вдосконаленого електронного блоку управління Allison 5-го покоління, що володіє прогностичним функціоналом.

АКП Allison 4000 Series використовуються у всьому світі в безлічі сфер, включаючи сільське господарство, будівництво, доставку вантажів, енергетику, пожежну охорону і екстрені служби, гірничодобувну промисловість, підприємства комунальної сфери, портові послуги, прибирання та вивіз сміття, а також на транспорті для відпочинку, тракторах і автобудинках.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *